Úvod Recenze knih

Město: Praha
Rok vydání: 1995
Počet stran: 116
ISBN: 80-7176-109-5
cena : 100-110 Kč

Anotace

Krvácení z dásní při čištění zubů a bolestivé, zduřelé dásně jsou neklamným příznakem toho, že závěsným aparátem zubů (parodontem) není něco v pořádku. Diagnóza zubního lékaře zní parodontóza. Onemocnění, které postihuje kolem 80 - 90% dospělých.

Naše recenze

Knihu napsal německý lékař a do češtiny byla přeložená Ivanou Mokrošovou. Dříve než autor začne popisovat parodontózu, zaměří se na ústní dutinu jako takovou a na stavbu našich zubů. Další kapitola je už věnována onemocněním zubů, zubnímu kazu a samotné parodontóze. Seznamuje nás s příznaky a jednotlivými formami. Následuje kapitola o léčbě parodontálních onemocnění a kapitola o vyšetření a plánování provizorní léčby. Dozvíte se více o počáteční léčbě a následně o posouzení a plánování definitivní léčby. V další kapitole autor zabrousí do chirurgie a seznamuje čtenáře s jednotlivými zákroky (např. laloková operace, tunelizace,...). Dále se soustředí na doplňující léčbu (dlahování zubů, výplně...) a nakonec na udržovací léčbu. V závěru knihy se věnuje prognóze léčby parodontálně poškozených zubů a prevenci těchto onemocnění. Publikace je psána srozumitelně a je určena všem těm, kteří se chtějí seznámit se zákroky, které zubař v případě parodontózy provádí. Dále je vhodná pro čtenáře, kteří chtějí vědět, co mohou pro své zuby udělat oni sami. Kniha je dobře strukturovaná. Kapitoly jsou krátké a přehledné. V monografii najdete četné fotografie zubů i nástrojů zubařů. Dále jsou tu nákresy a výčty jsou v přehledných odtržkách. Na konci publikace je rejstřík. Kniha se čte dobře.

název knihy : Parodontózu lze léčit
Autor: Martin Starosta
Nakladatelství: Univerzita Palackého
Město: Olomouc
Rok vydání: 2003
Počet stran: 114
ISBN: 80-244-0664-0

Co najdete v knize?

Kniha je učená odborné veřejnosti. Seznamuje jí s pojmy a možnostmi plastické chirurgie. Publikace se dělí na obecnou a speciální část. Obecná část vás seznámí se základními pojmy, připojením gingivy a jejím významem, úponem uzdiček a přídatnými slizničními řasami, biologickou šířkou zubů, kontraindikacá chirurgického zákroku, pooperační péčí a dalšími základními tématy důležitými pro lepší přehled o pojmech spojených s chirurgickým zákrokem parodontu. Zaměřuje se nejen na funkčnost tohoto řešení, ale i na estetickou kvalitu. Speciální část se podrobněji soustředí na frenutomii a frenulektomii, prohloubení vestibula, krytí zubních krčků, principy hojení, lalokové operace, epiteliální štěp, gingivektomii a gingivoplastiku, prodloužení klinické korunky, augmentaci aveolu a rekonstrukci interdentální papily.

Shrnutí

Publikace je přínosem především pro odborníky - stomatology. Je členěná do mnohých přehledných kapitol. V závěru každé z nich je literatura, ze které bylo čerpáno - domácí i zahraničí. Kniha obsahuje mnohé fotografie i nákresy, které pomohou stomatologům problematiku lépe pochopit. Informace zaměřené na provedení jsou popsány v jednotlivých krocích, což knize rovněž přidává na přehlednosti. Odborníci nebudou mít potíž se v ní orientovat. Knihu napsal německý lékař a do češtiny byla přeložená Ivanou Mokrošovou. Dříve než autor začne popisovat parodontózu, zaměří se na ústní dutinu jako takovou a na stavbu našich zubů. Další kapitola je už věnována onemocněním zubů, zubnímu kazu a samotné parodontóze. Seznamuje nás s příznaky a jednotlivými formami. Následuje kapitola o léčbě parodontálních onemocnění a kapitola o vyšetření a plánování provizorní léčby. Dozvíte se více o počáteční léčbě a následně o posouzení a plánování definitivní léčby. V další kapitole autor zabrousí do chirurgie a seznamuje čtenáře s jednotlivými zákroky (např. laloková operace, tunelizace,...). Dále se soustředí na doplňující léčbu (dlahování zubů, výplně...) a nakonec na udržovací léčbu. V závěru knihy se věnuje prognóze léčby parodontálně poškozených zubů a prevenci těchto onemocnění. Publikace je psána srozumitelně a je určena všem těm, kteří se chtějí seznámit se zákroky, které zubař v případě parodontózy provádí. Dále je vhodná pro čtenáře, kteří chtějí vědět, co mohou pro své zuby udělat oni sami. Kniha je dobře strukturovaná. Kapitoly jsou krátké a přehledné. V monografii najdete četné fotografie zubů i nástrojů zubařů. Dále jsou tu nákresy a výčty jsou v přehledných odtržkách. Na konci publikace je rejstřík. Kniha se čte dobře.